راهکار های افزایش کیفیت مطالعه | انتشارات گیلنا | موسسه کنکور آسان است

راهکار های افزایش کیفیت مطالعه 

راهکار های افزایش کیفیت مطالعه

با سلام خدمت شما دانش آموزان عزیز. امیدوارم هرکجا که هستید خوب و خوش و خرم باشید. امروز قصد داریم در رابطه با راهکار های افزایش کیفیت مطالعه با شما صحبت کنیم. اگر دنبال یادگرفتنی با من همراه باش.

هفت مورد از راهکار ها:

یک: تغذیه مناسب کنکوری داشته باشید :

رژیم غذایی صحیح تا حد زیادی میتونه اخلاق ما رو تثبیت کنه مثلا استفاده از سبزیجات ، غلات ، موادی که دارای ویتامین های گروه ب هست ، پروتئین و لبنیات کافی برخلاف غذاهایی مثل نوشابه ها ، شیرینی ها و فست فود می تونه به کاهش استرس ، نشاط و شادابی و حس و حال بهتر در زمان مطالعه کمک کنه.

دو: قدم زدن در هوای آزاد :

پیاده روی و تنفس در هوای آزاد باعث افزایش و سرعت بخشیدن به جریان خون میشه و این کار استرس رو تا حد زیادی کاهش میده و ذهن آروم میشه و بازدهی مطالعاتی بالا میره.

سه: نوشتن روزانه :

مشکلات ، درگیری های ذهنی و استرس های انسان معمولا به سادگی قابل تفکیک شدن نیستند و دلایل مختلف و پیچیده ای میتونه اونا رو به وجود بیاره ، نوشتن روزانه هر چیزی که ذهن ما رو به خودش مشغول کرده باعث میشه پیچیدگی اونا رو کم کنیم و ساده سازی و روشن کنیم.

چهار: تکنیک آزادسازی افکار رو یاد بگیرید :

زمانی رو پس از پایان تایم مطالعاتی در نظر بگیرید ، در سکوت با نور مناسب نفس عمیق بکشید و تمرین فکر نکردن کنید. برای چند دقیقه ذهن خودتون رو خالی کنید و آروم باشید این کار به تدریج باعث دور شدن افکار منفی و آرامش درونی میشه.

پنج: از برنامه مطالعاتی خودتون عقب نیوفتید:

سعی کنید همواره برنامه خودتون رو منظم انجام بدید و عقب نمونید این کار باعث استرس میشه و کیفیت مطالعه رو پایین میاره پس با آرامش و تلاش مستمر تمام برنامه ها و اهداف مشخص شده خودتون رو به طور منظم و پیوسته انجام بدید.

شش: مقایسه ممنوع :

تو درس خوندن هیچ وقت نباید خودمون رو با کسی مقایسه کنیم ، هر کس توانایی خاص و منحصر به فردی داره فقط کافیه توانایی و استعداد خودمون رو کشف کنیم و پرورش بدیم. سعی کنیم همواره رقیب خودمون برای بهتر شدن باشیم ، هر روز یه مرحله بهتر از روز قبل خودمون باشیم. گزارش کارهای فردی خودمون رو هر روز با هم مقایسه کنیم و کیفیت مطالعه ، ساعت مطالعه ، تعداد تست روزانه و تراز آزمون و….. خودمون رو بهبود ببخشیم. سالم ترین سبک رقابت همینه که برای بهتر شدن تدریجی خودمون تلاش کنیم اینجوری با در نظر گرفتن توانایی ها بعد از یه مدتی تغییرات مثبتی رو احساس می‌کنیم.

هفت: نظم محیطی رو رعایت کنید :

رعایت نظم محیطی منجر به منظم تر شدن و سازماندهی ذهن ما و در نهایت آرامش میشه ، اتاق مطالعه خودتون رو مرتب کنید ، نور کافی داشته باشید تا احساس خستگی کمتری کنید و موقع مطالعه دراز نکشید. با رعایت این موارد و بعد شروع درس خوندن استرس به تدریج کاهش پیدا میکنه و اعتماد به نفس بیشتری دارید و باورتون قوی تر میشه.

عادت های غلط درمطالعه

عادت های غلط درمطالعه

جهت ارتباط با کادر تخصصی مشاوره و برنامه ریزی کنکور آسان است

و دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان و قیمت محصولات و خرید با شماره های
۰۹۱۲۱۹۶۶۴۴۹ موبایل
۰۲۱-۴۴۴۳۱۳۱۳ خط دفتر
تماس بگیرید
یا کلمه { قیمت } را به شماره
۰۹۱۲۱۹۶۶۴۴۹
پیامک کنید
———————
همچنین در کانال تلگرام ما نیز حتما عضو باشید تا از نمونه تدریس ها ، مشاوره ها ، اخبار کنکور و… استفاده کامل ببرید
برای عضویت رایگان در کانال تلگرام مهندس امیر مسعودی
کلمه ( کانال تلگرام ) را را به شماره
۰۹۱۲۱۹۶۶۴۴۹
پیامک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تـــمـاس